zaterdag 27 februari 2010

Twitter werkt aan advertentieplatform met Yahoo

Yahoo toont realtime tweets in zoekresultaten.....

Twitter test momenteel zijn advertentieplatform. Dat het er komt staat vast, maar wanneer precies is nog niet zeker. Daarnaast maakt Yahoo bekend dat het realtime tweets (Twitterberichten) toevoegt aan zijn zoekresultaten en profielen.

Tegenover Mediapost meldt Anamitra Banerji, hoofd productmanagement van Twitter: “We werken aan een advertentieplatform, maar dat bevindt zich nog in de testfase.”

Wanneer het gelanceerd wordt, is nog niet bekend. Erg lang zal het daarentegen niet meer duren. “Waarschijnlijk in een van de volgende maanden”, zegt hij.

Banerji merkt op dat twitteraars bijzonder veel communiceren over producten en merknamen. Dus waarom niet bedrijven laten participeren? Op voorwaarde dat het "uitdrukkelijk helder is dat een sponsor ervoor betaald heeft" en dat het "relevant en bruikbaar is, zodat de gebruiker het niet als advertentie ziet", zo benadrukt Banerji.

Yahoo integreert Twitter.

Er is nog meer nieuws over Twitter. Zoeken via Yahoo levert namelijk nu ook realtime tweets op. Dit was eerder enkel mogelijk met het gebruik van openbare Twitter-API’s en eigen algoritmes om de meest relevante resultaten weer te geven. Nu verschijnen deze automatisch tussen de zoekresultaten. Google en Bing voegden al rechtstreekse tweets in hun zoekmachine.

Op de Yahoo-onderdelen Finance, Sports, News en Entertaiment verschijnen binnenkort eveneens Twitterberichten.

Daarnaast kunnen gebruikers van Yahoo via bijvoorbeeld de homepage hun status updaten. Berichten plaatsen op Facebook en MySpace via Yahoo was al langer mogelijk. Met zulke integratiedeals probeert het internetbedrijf marktaandeel en omzet terug te winnen.

bron: ZDNet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten